Полезна информация

Всякакви теми по здравни въпроси и спорт. Tози форум е за обмяна на личен опит, а не за назначаване на лечения. Препоръчва се дадените в него съвети да се съгласуват със специалист.

Модератори: ALEKS, deia80, mam4eto

Полезна информация

Мнениеот nadejda chamova на 21 Дек 2006 13:26

10 ОСНОВНИ ПРАВИЛА ЗА ПЪЛНОЦЕННО ХРАНЕНЕ НА БРЕМЕННАТА ЖЕНА


Здравословното хранене е абсолютно необходимо, за да можете да запазите енергията си и да се наслаждавате на бременността си.
Ето десет правила, който биха ви помогнали да организирате правилно своя хранителен режим :

1.ХРАНАТА ТРЯБВА ДА Е МАКСИМАЛНО РАЗНООБРАЗНА и да включва всички хранителни групи – зърнени храни, плодове, зеленчуци, месо, риба, ядки, мляко и млечни продукти, мазнини. Само по този начин ще можете да доставите на организма си достатъчните количества хранителни вещества – белтъци, въглехидрати, мазнини, витамини, минерални соли и вода.

2.КОНСУМИРАЙТЕ САМО КАЧЕСТВЕНИ НАТУРАЛНИ ПРОДУКТИ, защото те са пълноценни по съдържание на витамини и минерални вещества.

3.НЕ ТРЯБВА ДА ЯДЕТЕ ТВЪРДЕ МНОГО. През бременността не е необходимо да се храните като за двама. Енергийните ви потребности са повишени с около 15% и не е нужно двойно количество храна.

4.ЯЖТЕ ПО-ЧЕСТО, НО В ПО-МАЛКИ КОЛИЧЕСТВА. Това не само ще ви позволи да контролирате теглото си, да усвоявате максималното количество витамини и микроелементи от храната, но и ще предотврати претоварването на храносмилателната ви система. Храната трябва много добре да се сдъвква. Това ще помогне за усвояването на значително повече витамини и минерални вещества и няма да позволи претоварване на стомашно – чревния ви тракт.

5.ОГРАНИЧЕТЕ ПО ВЪЗМОЖНОСТ ЗАХАРТА И ЗАХАРНИТЕ ИЗДЕЛИЯ, тъй като излишъкът от захарта се превръща в мазнини, които се натрупват в организма. Избягвайте изкуствени подсладители; бонбони, шоколад и шоколадови изделия, сладки напитки като кока кола и посладени плодови сокове; бисквити; сладкиши; торти; желета; мармалади; консервирани плодове със сиропи; посладено мюсли; сладолед и други подобни.

6.ПОДДЪРЖАЙТЕ МАЗНИНИТЕ В РАЗУМНИ ГРАНИЦИ. Храните богати на мазнини, често са много вкусни, но доставят на организма два пъти повече енергия от захарта или белтъците.Прекомерната употреба на мазнини води до натрупване на тлъстини. Затова избягвайте храни като: масло, маргарин, салатни сосове, майонеза и други подобни.

7.ИЗКЛЮЧЕТЕ ОТ МЕНЮТО СИ КОНСЕРВИ и всякакви продукти съдържащи консерванти.

8.КОНСУМИРАЙТЕ ВСЕКИ ДЕН СУРОВИ ПЛОДОВЕ И ЗЕЛЕНЧУЦИ. Те са най-важните доставчици на витамини за организма.

9.ПИЙТЕ НАЙ-МАЛКО ПО ЕДИН ЛИТЪР ВОДА НА ДЕН. Водата е най- важната жизнено необходима субстанция ! Благодарение на нея се изграждат нови тъкани, разнасят се хранителни вещества и изхвърлят отпадъци, подпомагат се храносмилането и химичните реакции в организма.

10.ПЕСТЕЛИВО СЪС СОЛТА ??? Прекомерната употреба на сол може да доведе до високо кръвно налягане и редица заболявания. Тя води и до задържане на течности в организма. За нея трябва да важи следното правило: Колкото по-малко, толкова по-здравословно”


Витаминните препарати са необходими за бременната жена. За съжаление дори и пълноценното хранене не осигурява напълно потребностите на бременната и нейното бъдещо бебе от всички необходими витамини и микроелементи. Например недостатъка на фолиева киселина в началото на бременността може да доведе до аномалии на плода. Въпреки това, всички витаминни препарати , които използвате, трябва да се назначават от лекар!!! Употребата им без лекарско предписание и контрол, може да доведе до обратен ефект.
Не забравяйте , че вашето хранене играе много важна роля за здравето на бъдещото ви дете! Тези правила не изчерпват всичко свързано със здравословното хранене по време на бременноста, но са едни от най-важните и може да ги използвате като ориентир за вашето хранително меню.
Имайте предвид, че всичко е позволено, стига то да бъде в границите на нормалното.
Изображение


Изображение


Изображение
Аватар
nadejda chamova
VIP
 ---
Мнения: 392
Регистрация: 24 Окт 2006 16:45
Местоположение: stara zagora



Re: Полезна информация

Мнениеот mama_Beti на 23 Яну 2008 00:06

:!: :!: :!: Браво за инфото!
Изображение
Изображение
Аватар
mama_Beti
Фен на Mamaibebe
 ---
Мнения: 758
Регистрация: 19 Яну 2008 00:19
Местоположение: София

Re: Полезна информация

Мнениеот milenka на 23 Яну 2008 00:11

полезна информация,браво.
Изображение Изображение
Аватар
milenka
Жител на Mamaibebe
 ---
Мнения: 1943
Регистрация: 21 Окт 2007 17:53
Местоположение: Стара Загора

Re: Полезна информация

Мнениеот k_manolova на 21 Фев 2008 02:48

Хранителните навици са много важни!!!!!!!!!!!!!!!!!
ИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
k_manolova
Фен на Mamaibebe
 ---
Мнения: 840
Регистрация: 02 Ное 2007 23:14
Местоположение: Бургас

Re: Полезна информация

Мнениеот Silvi 26 на 24 Фев 2008 13:38

Мерси!Наистина полезно инфо!
Изображение
A daughter is someone you laught with, dream with and love with all your heart
Аватар
Silvi 26
Жител на Mamaibebe
 ---
Мнения: 3805
Регистрация: 29 Ное 2007 22:56
Местоположение: Русе

Re: Полезна информация

Мнениеот mam4eto на 03 Апр 2008 00:28

Как да опазим зрението си при работа с компютър

Няколко лесни упражнения могат да подобрят работоспособността на очите.
В къщи или на работа хората на различна възраст по няколко часа на ден обикновено седят пред екрана на монитора. Известно е мнението, че работата с компютър разваля зрението. В действителност всичко не е чак дотам плачевно, колкото се опитват да го изкарат някои.
Трябва да признаем, че не компютърът е виновен за влошаването на зрението ни, а нашето незачитане на елементарните норми за хигиена при работа с него.
Преди всичко обърнете внимание, че екранът на дисплея трябва да бъде разположен малко над нивото на очите ви. По този начин ще се разтоварват тези групи очни мускули, които са най-напрегнати при обичайната насоченост на погледа - надолу и напред.
Очите се уморяват и от резките контрасти на светлината. Често в офиса човек работи с компютъра, а на бюрото стоят две силни лампи, които са насочени право в лицето му. Остра болка в очите, засилено сълзотечение, главоболие - всичко това в този случай е резултат от неправилната организация на работното място.
Преди да седнем пред компютъра трябва да проверим осветлението на своето работно място. Лампата, която стои на бюрото може да се закрие със син филтър, за да се доближи максимално нейната яркост до яркостта на екрана на монитора. Добре е стените около дисплея също да бъдат в син цвят.
Напрегнатост в зрението възниква и поради продължителна работа без прекъсване. На всеки 40-45 минути трябва да се правят упражнения, насочени към разтоварване на очните мускули. Още в древността лекарите са препоръчвали разнообразни движения на очите за подобряване на кръвообращението.
Опитайте по време на своите почивки да направите няколко лесни упражнения и веднага ще почувствате облекчение. Ето няколко комплекса за отпускане на очните мускули.

Вариант 1
1. Плътно затваряйте и широко отваряйте очи 6-7 пъти с прекъсване в продължение на 30 секунди.
2. Погледнете нагоре, надолу, наляво, надясно без да обръщате глава.
3. Въртете очите си в кръг: надолу, надясно, нагоре, наляво и в обратна посока.
4. Бързо мигайте с клепачи в продължение на 1-2 минути.
5. Затворете клепачите си и ги масажирайте с кръгови движения на пръстите си 1 минута.
Упражненията могат да се извършват в седнало положение, повтаряйки всяко от тях 2-3 пъти с прекъсване от 1-2 минути. Общата продължителност на упражненията е 10 минути. Второто и третото упражнение могат да се правят не само с отворени, но и със затворени очи. Най-важното е да ги правите редовно и тогава те ще дадат желания резултат.

Вариант 2
1. Седнете, като се облегнете на гърба на стола, затворете очи, поставете ръцете на бедрата. Поседете така 15-20 секунди.
2. Извършвайте кръгови движения с главата в едната посока, а после в другата. Повторете това 4-5 пъти. Масажирайте с пръсти тила и врата.
3. Силно стиснете очи за 4-6 секунди, после ги отворете пак за толкова. Повторете 5-7 пъти.
4. Наведете глава към гърдите, а после назад за да отпуснете мускулите на врата.Правете това бавно 3-5 пъти.
5. Гледайте пред себе си в далечината 3-4 секунди, после прехвърлете погледа си на върха на носа и го задръжте 3-4 секунди. Повторете 5-7 пъти.
6. Затворете очи и с меката част на пръстите леко натискайте горния клепач в продължение на 3-4 секунди. Свалете пръсти и поседете със затворени очи 3-4 секунди. Повторете 4-5 пъти.
7. Поставете ръце на кръста и движете лактите напред и назад. Повторете 3-4 пъти.
8. Затворете очи и направете кръгови движения с очните ябълки. На всеки 4-5 секунди сменяйте посоката.

Вариант 3
1. Облегнете се на стола и проследете с очи как вашият пръст бавно се отдалечава от тях на разстояние 50 см, а после се приближава. Повторете 8-10 пъти като сменяте ръцете.
2. Седнете, отпуснете се, после рязко напрегнете мускулите на цялото си тяло и отново се отпуснете. Упражнението трябва да се направи поне 3 пъти.
3. Отпуснете се, поставете ръце на кръста и поемете дълбоко въздух. После бавно издишайте през тясна струя в продължение на 5 секунди, обтягайки корема. Повторете 3-4 пъти.
4. Мигайте бързо в продължение на 1-2 минути.
5. Извийте се назад и се опънете, вдигайки ръце нагоре. Върнете се в изходно положение.
6. Направете с отворени очи движения нагоре-надясно, нагоре-наляво, надолу-надясно, надолу-наляво. Продължителността на упражнението е 15-20 секунди.

Вариант 4
1. Седнете изправени, отпуснете се, поставете ръце на тила. Поемете дълбоко въздух и силно притиснете глава към дланите. Това упражнение е полезно за укрепване на мускулите на врата.
2. Въртете очи, стараейки се да видите колкото се може повече от лявата си страна, а после от дясната. Повторете 5 пъти.
3. Седнете изправени, опрете ръце на седалката на стола и повдигнете високо рамене. Това упражнение помага за вашата по-добра осанка.
4. Седнали на стола, повдигайте краката си свити, а ги сваляйте изправени. Упражнението е за укрепване на стомашните мускули.
5. Затворете клепачите си, масажирайте ги с пръсти с кръгови движения. Упражнението подобрява кръвообращението и отпуска мускулите на очите.
6. Бавно местете поглед от пода върху тавана и обратно. Главата остава неподвижна.
7. Извършвайте бавни кръгови движения с очи първо в една, а после в друга посока.
8. Правете бавни движения с глава наляво и надясно.
zdrave.bg
Изображение
Изображение
Аватар
mam4eto
Модератор
 ---
Мнения: 4061
Регистрация: 21 Ное 2006 16:40
Местоположение: София

Re: Полезна информация

Мнениеот mam4eto на 03 Апр 2008 00:34

Как да се преборим с недостига на енергия

или 10 начина да станем по-работоспособни
През пролетта често се чувстваме уморени и не ни достигат енрегия и сили да свършим всичко, което сме запланували. Има няколко начина, които ще ни помогнат да се преборим с т.нар. енергиен глад и ще дадат възможност на организма да възстанови силите си:

1. Освободете се от тревогите.
Често трудната или неразбираема задача предизвикват тревога, безпокойство и напрежение, които отнемат от нашата енергия. Отпуснете се и за известно време забравете за тях, занимавайте се с нещо по-лесно и по-интересно. След това ще почувствате прилив на сили и трудностите няма да ви се сторят толкова непреодолими, а необходимото ще свършите в по-кратки срокове.

2. Светлината пречи на съня.
Причина за това е, че светлината задържа изработването на мелатонин, а това нарушава биологичния ритъм на човека и не му осигурява пълноценен цикъл на съня. А сънят дава възможност не само да се съхрани енергията, но и да се натрупа нова.
Затова най-добре използвайте щори или плътни завеси, а ако по някаква причина нямате възможност, поставяйте на лицето си плътна маска за сън, която няма за позволи на светлината да прониква през клепачите ви.

3. Подхранете мозъка си!
Помогнете си вътрешно: полезно е например половин час преди лягане да приемате успокояващи средства на натурална основа (например валериана).
През деня също трябва да подхранвате мозъка си – половината от неговите клетки се състоят от мазнини, които изпълняват ролята на защитник. Постарайте се 3-4 пъти в седмицата да употребявате риба, морски продукти, зеленчуци с тъмнозелени листа, които помагат на мозъка да произвежда повече енергия и да работи по-ефективно.

4. На море.
Очакването на приятни усещания например на предстоящата отпуска (независимо дали е точно на море) е прекрасен начин за увеличаване на енергията за по-продължително време. А ако тази отпуска е планирана, тя е отлична мотивация за поддържане на енергийния баланс.

5. Протягайте се!
Мозъкът получава 15% от целия кръвен поток, той постоянно се насища с кислород и работи продуктивно. Ако работите на компютър, на всеки 30 минути ставайте, сядайте, навеждайте се и се изправяйте – упражненията ще ви помогнат не само да поддържате мускулите и сухожилията си в тонус, но и ще увеличат притока на кръв към мозъка.

6. Ден на тишината.
Колкото и да сте заети, постарайте се един ден в месеца да прекарвате в пълна тишина и дори в самота. Разбира се, никой не може да избяга от мислите си, но тишината ще ви помогне да ги подредите. Така организмът се успокоява и увеличава енергийния си запас.

7. Помощ от растенията.
Стресът, повишената възбудимост, безсънието, страховете, хипертонията, нарушенията в сърдечната дейност отнемат голямо количество енергия. Преди да прибегнете до медикаментите, пробвайте как ще ви подействат алтернативните средства – например женшенът. Не пренебрегвайте и подправките (като куркумата) – те съдържат жизнено важни за организма вещества, които взаимно се допълват, като усилват положителното си въздействие и отслабват влиянието на негативните фактори.
Умерената употреба на горчив (тъмен) шоколад и зелен чай също способстват за натрупването на енергийни запаси.

8. Ранен обяд.
Ако си създадете навика да обядвате в средата на деня, ще успеете да увеличите притока на енергия - по това време храносмилателната система е най-активна.

9. 50 “благодаря” дневно.
Психолозите твърдят, че изказаната на глас благодарност също зарежда човек с енергия. Всяка вечер преди сън отделяйте 5 минути, за да благодарите на глас на всичко и всички, с които сте се сблъскали през деня – хора, храна, работа, впечатления. Съвсем не случайно подобен подход е залегнал и в повечето религии. Когато благодарността е искрена, тя успокоява и създава чувство за сигурност и комфорт.

10. Сови и чучулиги.
Хората са различни - ако си лягате рано и ставате рано или си лягате късно и не сте в състояние да станете рано, значи си имате свой индивидуален режим – включително за съхраняване на енергията. Постарайте се така да организирате деня си, че да не нарушите баланса. Истина е, че някои хора редовно закъсняват за работа, но за сметка на това, ако са се наспали добре, после ще свършат същото количество работа за по-кратко време.
Изображение
Изображение
Аватар
mam4eto
Модератор
 ---
Мнения: 4061
Регистрация: 21 Ное 2006 16:40
Местоположение: София

Re: Полезна информация

Мнениеот krasiraikova на 17 Апр 2008 17:34

:emon25: А аз докато бях бременна се тьпчех като....и сега немога да сваля кг :emon23:
ИзображениеИзображение
Аватар
krasiraikova
Жител на Mamaibebe
 ---
Мнения: 2060
Регистрация: 18 Фев 2008 19:23
Местоположение: Italia-Villafranca di Verona

Re: Полезна информация

Мнениеот MELI0807 на 22 Апр 2008 23:19

krasiraikova написа::emon25: А аз докато бях бременна се тьпчех като....и сега немога да сваля кг :emon23:

знаеш ли кое е най готиното? :sm_174: че не си сама :sm_171: няма страшно все ще ги свалим
Изображение
Аватар
MELI0807
Редовен
 ---
Мнения: 72
Регистрация: 17 Фев 2008 19:39

Re: Полезна информация

Мнениеот xrissi 28 на 05 Фев 2010 17:09

Silvi 26 написа:Мерси!Наистина полезно инфо!

:oki:
xrissi 28
Отличник
 ---
Мнения: 242
Регистрация: 27 Яну 2010 14:29

Re: Полезна информация

Мнениеот manukireva на 30 Юли 2013 16:12

Чудесни съвети.
manukireva
 ---
Мнения: 7
Регистрация: 05 Юни 2013 16:53


Назад към Здраве и Спорт

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта

Икони легенда Покажи легендата Скрий легендата

  • Няма нови мнения
  • Няма нови мнения
    (моя тема)
  • Няма нови мнения (моя, популярна тема)
  • Няма нови мнения
    (популярна тема)
  • Няма нови мнения
    (заключена тема)
  • Няма нови мнения (моя, заключена тема)
  • Има нови мнения
  • Има нови мнения
    (моя тема)
  • Има нови мнения
    (моя, популярна тема)
  • Има нови мнения
    (популярна тема)
  • Има нови мнения
    (заключена тема)
  • Има нови мнения
    (заключена моя тема)
  • Преместена тема
  • Съобщение
    (няма нови мнения)
  • Съобщение (няма нови мнения, заключено)
  • Мое съобщение (няма нови мнения, заключено)
  • Мое съобщение
    (няма нови мнения )
  • Съобщение
    (има нови мнения)
  • Съобщение (има нови мнения, заключено)
  • Мое съобщение (има нови мнения, заключено)
  • Мое съобщение
    (има нови мнения)
  • Важна тема
    (няма нови мнения)
  • Важна тема (няма нови мнения, заключена)
  • Моя важна тема (няма нови мнения, заключена)
  • Моя важна тема
    (няма нови мнения)
  • Важна тема
    (има нови мнения)
  • Важна тема (има нови мнения, заключена)
  • Моя важна тема (има нови мнения, заключена)
  • Моя важна тема (има нови мнения)
  • www.mamaibebe.com