Защо сънуваш шоколад?! или Добрите и лошите дни за Диета

Тук споделяйте идеите си за премахване на излишните килограми. Спазването на диети публикувани във форума www.mamaibebe.com е изцяло на ваша отговорност.

Модератори: nikita_perez, Nifada, deia80

Защо сънуваш шоколад?! или Добрите и лошите дни за Диета

Мнениеот jivka на 02 Май 2007 14:59

Натрапчивата мисъл за шоколад, който се топи в устата...Коя жена не е била подвластна на абсурда да копнее за лакомството точно когато е започнала диета?! Но минават няколко дни и шоколадът успешно напуска фантазиите ни. Надделяла е волята? Е, и тя има някакъв принос. Първа цигулка в появата и изчезването на подобни желания обаче свирят нашите хормони и създаваните от тях биоритми. А не решението "от понеделник съм на диета"! Ако действително искате да отслабните, без да загубите безгрижието и усмивката си, всушайте се в себе си от време на време. И по точно в хормоналните биоритми, по които живее женският организъм.

Месечен кръговрат
За никого не е тайна, че енергията, емоционалният фон, апетитът и дори обмяната на веществата при жената силно се променя в течение на всеки месец. Тези обрати са строго зависими от менстуалния цикъл и е безсмислено човек да се бори с тях. Затова всяка диета трябва да се планира не "от понеделник", а според потребностите и състоянието на организма.
И така средно пълния цикъл на промените в женския организъм заема 28 дни и включва три фази. При някой той е малко по-дълъг, при други -- малко по-кратък.По-чувствителните, по-емоционалните представителки на нежния пол усещат тези промени, притежателките на "непробиваеме психика" изобщо не им обръщат внимание. Няма значение, и едните, и другите се подлагат на диети. И когато го правят трябва да знаят дали момента е подходящ, или само си губят времето, но не и килограмите.

1-а фаза: време за действие
Тази фаза започва около 2-3иа ден от началото на менструацията и продължава около две седмици. През този период в женския организъм постепенно расте количеството на женските полови хормони (естрогени). Това е най-доброто време не само да започнеш диета, а и за всички останали "подвизи", които изискват повече енергия и повече настроение. През този период трябва да се спортува активно.
През тези две седмици по правило не страдаме от неудържимото желание да общуваме нощем с хладилника. Не ни мъчат сънища, в които изяждаме огромно парче шоколадова торта, а ходенето на гости не се превръща във вечер на преяждането. Приятната новина е, че през този период не само по-малко ядем и повече търсим движение, но и ефекта от това поведение е значително по осезаем. Обменните процеси се ускоряват максимално по време на тази фаза и затива шансът да свалим поне 2 кг. е напълно реален. И то с разумна диета и повечко натоварване, без гладуване.

2-ра фаза: време за малки прегрешения
Всичко хубаво рано или късно свършва. И от 15-ия ден на цикъла нивото на естрогена в женския организъм започва постепенно да намалява. Паралелно протичат и други промрни, които бавно и полека увеличават желанието да нарушите успешно започнатата диета.
Няма смисъл от самообвинения и гузна съвест! Много по-добре е леко да се увеличат поеманите калории и малко да се намали физическото натоварване. Това не означава че преди лягане е позволено да изядеш цяла тенджерка с пържени картофи. Говорим за леки отстъпления от диетата. Колкото до спорта в този период е добре да се прекратят заниманията на тренажори и силовите упражнения. И да се заменят с аеробика, пруване, колоездене. През тази фаза следете и стрелката на кантара! Ако тръгне нагоре, ограничете колинарните изкушения и удължете времето за спортуване. Идеално би било ако нито един от изгубените килограми не се върне. Дори е възможно да свалите още между 0,5-1 кг.

3-та фаза: време за торта
Важното е да не изгубите контрол! През тази фаза рискът да си върнете свалените килограми и да се обзаведете с още няколко отгоре е огромен. Третата фаза, която започва примерно седмица преди менструацията, е изцяло подчинена на трите букви ПМС- предменструален синдром. С всички съпровождаши го проблеми, в това число и постоянното желание да си поплачеш и да ядеш(всичко и в повече, но най-вече сладко)
Както сами сте се убедили да се прави диета в такова състояние е невъзможно! Нормалното поведение е да реализирате всички странни желания, които ви преследват през този период. Подгответе се психически, към края на този период вашето тегло малко ще нарасне. Но обикновенно този прираст се дължи повече на увеличението на запасите от вода, а не от мазнини. Просто през тази фаза нашия организъм задържа повече течности, от които благополучно ще се избавим веднага щом преминем отново в 1-ва фаза.

Законите на лакомията
Тъй като третата фаза е очевидно фазата на невъздържания апетит, ето няколко закона, които ще ви помогнат да я преодолеете с незначителни последствия.

Законът за панирания кашкавал
Ако безумно ви се прииска паниран кашкавал, не се опитвайте да го замените с обезмаслено кисело мляко. Не помага, проверено е многократно! Просто хапнете едно парче.

Законът на любовта към сладкото
Това всъщност е потребността от въглехидрати и за да не ви изненада прословутия сън с шоколад, 10 дни преди менструацията преминете на въглехидратна диета: ограничете месото. рибата и яйцата, а увеличете обема на плодовете, зеленчуците и зърнените храни. Не е страшно, едно средно голямо парче месо засища колкото купа със салата.

Законът на малките дози
Колкото по-често ядете, толкова по малки са колебанията в кръвната захар, промените в настроението и пристъпите на глад. А за периода на ПСМ това е много актуално! Естествено да се яде често не значи да се яде много. Просто разделете опичайното си количество храна на 5-6 приема.

Законът "без сол"
Невъзможно е да я откажите напълно, но поне я съкратете до минимъм. Изследванията в тази област сочат, че значително намаляване на употребата на сол седмица преди менструациятя предпазва организма от задържане на течности. Което означава че ше можем да избегнем появата на излишните "течни" килограми, усещането за подуване и подпухване.


Източник: сп. "По-здрави"
Изображение

Изображение
Аватар
jivka
Фен на Mamaibebe
 ---
Мнения: 860
Регистрация: 26 Яну 2007 13:19



Назад към Диети

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта

Икони легенда Покажи легендата Скрий легендата

  • Няма нови мнения
  • Няма нови мнения
    (моя тема)
  • Няма нови мнения (моя, популярна тема)
  • Няма нови мнения
    (популярна тема)
  • Няма нови мнения
    (заключена тема)
  • Няма нови мнения (моя, заключена тема)
  • Има нови мнения
  • Има нови мнения
    (моя тема)
  • Има нови мнения
    (моя, популярна тема)
  • Има нови мнения
    (популярна тема)
  • Има нови мнения
    (заключена тема)
  • Има нови мнения
    (заключена моя тема)
  • Преместена тема
  • Съобщение
    (няма нови мнения)
  • Съобщение (няма нови мнения, заключено)
  • Мое съобщение (няма нови мнения, заключено)
  • Мое съобщение
    (няма нови мнения )
  • Съобщение
    (има нови мнения)
  • Съобщение (има нови мнения, заключено)
  • Мое съобщение (има нови мнения, заключено)
  • Мое съобщение
    (има нови мнения)
  • Важна тема
    (няма нови мнения)
  • Важна тема (няма нови мнения, заключена)
  • Моя важна тема (няма нови мнения, заключена)
  • Моя важна тема
    (няма нови мнения)
  • Важна тема
    (има нови мнения)
  • Важна тема (има нови мнения, заключена)
  • Моя важна тема (има нови мнения, заключена)
  • Моя важна тема (има нови мнения)
  • www.mamaibebe.com