Мама и Бебе Форуми
Уважаеми потребители,
Архив !!!
Страницата, която търсите се намира на следния адрес:

http://www.mamaibebe.com/forums/viewtopic.php?p=11571



Полезна информация

 
Създайте нова тема   Напишете отговор    Мама и Бебе Форуми -> Здраве и Спорт
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
nadejda chamova
VIP


Регистриран на: 24 Окт 2006
Мнения: 453
Местожителство: stara zagora

МнениеПуснато на: Чет Дек 21, 2006 12:26 pm    Заглавие: Полезна информация Отговорете с цитат

10 ОСНОВНИ ПРАВИЛА ЗА ПЪЛНОЦЕННО ХРАНЕНЕ НА БРЕМЕННАТА ЖЕНА


Здравословното хранене е абсолютно необходимо, за да можете да запазите енергията си и да се наслаждавате на бременността си.
Ето десет правила, който биха ви помогнали да организирате правилно своя хранителен режим :

1.ХРАНАТА ТРЯБВА ДА Е МАКСИМАЛНО РАЗНООБРАЗНА и да включва всички хранителни групи – зърнени храни, плодове, зеленчуци, месо, риба, ядки, мляко и млечни продукти, мазнини. Само по този начин ще можете да доставите на организма си достатъчните количества хранителни вещества – белтъци, въглехидрати, мазнини, витамини, минерални соли и вода.

2.КОНСУМИРАЙТЕ САМО КАЧЕСТВЕНИ НАТУРАЛНИ ПРОДУКТИ, защото те са пълноценни по съдържание на витамини и минерални вещества.

3.НЕ ТРЯБВА ДА ЯДЕТЕ ТВЪРДЕ МНОГО. През бременността не е необходимо да се храните като за двама. Енергийните ви потребности са повишени с около 15% и не е нужно двойно количество храна.

4.ЯЖТЕ ПО-ЧЕСТО, НО В ПО-МАЛКИ КОЛИЧЕСТВА. Това не само ще ви позволи да контролирате теглото си, да усвоявате максималното количество витамини и микроелементи от храната, но и ще предотврати претоварването на храносмилателната ви система. Храната трябва много добре да се сдъвква. Това ще помогне за усвояването на значително повече витамини и минерални вещества и няма да позволи претоварване на стомашно – чревния ви тракт.

5.ОГРАНИЧЕТЕ ПО ВЪЗМОЖНОСТ ЗАХАРТА И ЗАХАРНИТЕ ИЗДЕЛИЯ, тъй като излишъкът от захарта се превръща в мазнини, които се натрупват в организма. Избягвайте изкуствени подсладители; бонбони, шоколад и шоколадови изделия, сладки напитки като кока кола и посладени плодови сокове; бисквити; сладкиши; торти; желета; мармалади; консервирани плодове със сиропи; посладено мюсли; сладолед и други подобни.

6.ПОДДЪРЖАЙТЕ МАЗНИНИТЕ В РАЗУМНИ ГРАНИЦИ. Храните богати на мазнини, често са много вкусни, но доставят на организма два пъти повече енергия от захарта или белтъците.Прекомерната употреба на мазнини води до натрупване на тлъстини. Затова избягвайте храни като: масло, маргарин, салатни сосове, майонеза и други подобни.

7.ИЗКЛЮЧЕТЕ ОТ МЕНЮТО СИ КОНСЕРВИ и всякакви продукти съдържащи консерванти.

8.КОНСУМИРАЙТЕ ВСЕКИ ДЕН СУРОВИ ПЛОДОВЕ И ЗЕЛЕНЧУЦИ. Те са най-важните доставчици на витамини за организма.

9.ПИЙТЕ НАЙ-МАЛКО ПО ЕДИН ЛИТЪР ВОДА НА ДЕН. Водата е най- важната жизнено необходима субстанция ! Благодарение на нея се изграждат нови тъкани, разнасят се хранителни вещества и изхвърлят отпадъци, подпомагат се храносмилането и химичните реакции в организма.

10.ПЕСТЕЛИВО СЪС СОЛТА ??? Прекомерната употреба на сол може да доведе до високо кръвно налягане и редица заболявания. Тя води и до задържане на течности в организма. За нея трябва да важи следното правило: Колкото по-малко, толкова по-здравословно”


Витаминните препарати са необходими за бременната жена. За съжаление дори и пълноценното хранене не осигурява напълно потребностите на бременната и нейното бъдещо бебе от всички необходими витамини и микроелементи. Например недостатъка на фолиева киселина в началото на бременността може да доведе до аномалии на плода. Въпреки това, всички витаминни препарати , които използвате, трябва да се назначават от лекар!!! Употребата им без лекарско предписание и контрол, може да доведе до обратен ефект.
Не забравяйте , че вашето хранене играе много важна роля за здравето на бъдещото ви дете! Тези правила не изчерпват всичко свързано със здравословното хранене по време на бременноста, но са едни от най-важните и може да ги използвате като ориентир за вашето хранително меню.
Имайте предвид, че всичко е позволено, стига то да бъде в границите на нормалното.





го^re
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    Мама и Бебе Форуми -> Здраве и Спорт Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Страница 1 от 1

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
www.mamaibebe.com